Monday, March 2, 2015

FOR SALE : CAWAN MULUT LEBAR KEKWA MERAH


RARE ITEM
CONDITION CANTIK
6 PASANG CAWAN RM350 TAK TERMASUK POS

BOOKING 3 HARI
BERMINAT, SMS / WHATSAPP 0175606196

Tuesday, February 17, 2015

SOLD - KERUSI RETRO KUSYEN EMPAT SEGI

Kerusi ni dah lama orang booking baru je saya siapkan. Kerusi-kerusi jenis macam ini popular sekitar tahun 1970an. Walaubagaimanapun cuma dapat sebiji je untuk kerusi satu dudukan dan customer setuju nak satu je.

sebelum di baikpulih. dah dicat hitam oleh pemilik asal.

proses menggosok

dan siap sepenuhnya.

sarung kusyen yang sebenar belum siap lagi, jadi saya pakaikan sarung kusyen lama yang sedia ada...hehe


saje posing-posing di luar rumah. meja sisi dan barang-barang props tak termasuk untuk dijual...hehe

sekian untuk kali ini, jumpa lagi di lain entry.

Friday, February 13, 2015

OPEN FOR BOOKING

SET KERUSI LAMA
1 SEATER DAN 3 SEATER
HARGA : RM1,450 TERMASUK BAIKPULIH DAN PENGHANTARAN

BERMINAT DAN SEBARANG PERTANYAAN BOLEH HUBUNGI SY 0175606196

FOR SALE : CANDY JAR CORAK ROMANTIQUE

SAIZ BEKAS SANGAT COMEL, LEBIH KURANG SAIZ SEBIJI GELAS MINUM
ADA 3 BIJI
TIDAK KEDAP UDARA, SESUAI UNTUK LETAK GULA-GULA DAN MANISAN
RM15 SEBIJI TAK MASUK POS

BOOKING 3 HARI
MINAT, PM/WHATSAPP 0175606196

FOR SALE : PIRING KUIH ROS JAMBATAN

SAIZ 7"
PIRING LEPER UNTUK KUIH DAN SEBAGAINYA. 
ADA 8 BIJI
RM8 SEBIJI TAK MASUK POS

MINAT, SMS/WHATSAPP 0175606196

FOR SALE : BALANG BISKUT ARCOPAL

CORAK ROMANTIQUE DAN SPICE OF LIFE (SOL)
GETAH KEDAP UDARA TELAH DIGANTI DENGAN GETAH KEDAP YANG BARU
ROMANTIQUE ADA 2 BIJI DAN SOL ADA SEBIJI
SEBIJI BALANG RM20 TAK MASUK POS

BOOKING 3 HARI
MINAT, SMS/WHATSAPP 0175606196

Friday, February 6, 2015

SOLD - KERUSI KAYU CENGAL ANTIK

Sebelum ini dalam bulan puasa tahun lepas ada saya entry kan pasal kerusi antik sepasang ini. masa tu belum lagi siap sepenuhnya, anyaman tempat duduk masih belum siap. Selepas hampir 7 bulan menghantar tempat duduk tersebut pada tukang anyam barulah ianya siap hujung minggu lepas. Maklum lah generasi yang boleh menganyamnya sudah hampir pupus, jadi bergantung harap pada 2 orang tukang anyam yang saya kenali dan memang biasa hantar kepadanya.

Ini rupa asal kerusi masa mula-mula saya beli. agak teruk juga kerana ada sesetengah bahagian reput dimakan anai-anai, walaupun kerusi ini hampir keseluruhan berkayu cengal tetapi ada bahagian kayu biasa kerana tukang dulu-dulu nak mudahkan penyambungan tanggam pada kayu. Selepas itu, saya telah hantar kepada tukang kayu untuk baikinya semula dan kesemua bahagian yang reput telah diganti semula dengan kayu cengal juga yang merupakan kayu lama juga.


Dan ini apabila siap sepenuhnya...kerusi ni saiznya sangat besar, lebih besar dari saiz kerusi lama biasa dan bila diduduk agak selesa kerana muat-muat bahagian dudukan orang dewasa.




Tak sampai beberapa minit saya muat turun didalam akaun facebook saya, kerusi ini telah dibeli seseorang daripada Pulau Pinang. Semoga pelanggan tersebut berpuas hati. Sekian saja untuk kali ini.

Thursday, February 5, 2015

SOLD - ALMARI HIASAN RETRO KAKI PENSIL

SEBELUM

PROSES MENGGOSOK DAN MENGHALUS

SIAP SEPENUHNYA. CERMIN SLIDING LUPA NAK PASANGKAN =D




Wednesday, February 4, 2015

FOR SALE : SET JUG RETRO ARQUES FRANCE


NEW OLD STOCK
SEBIJI JUG DAN 6 BIJI GELAS
SEMUA RM70 TAK MASUK POS

BOOKING 3 HARI
MINAT, WHATSAPP/SMS 0175606196

Friday, January 30, 2015

FOR SALE : PINGGAN BESAR DURALEX FRANCE HIJAU


PINGGAN BESAR ATAU MANGKUK NASI TAMBAH
SAIZ 11"
NEW OLD STOCK
RM35 SEBIJI TAK MASUK POS

BOOKING 3 HARI
MINAT, SMS/WHATSAPP 0175606196