Thursday, August 4, 2011

Almari Lauk Datang Lagi

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Lama tak bersiaran. Bukan apa, dah lebih seminggu kabel kamera hilang entah ke mana, awak ni mengharap pada kamera cikai tu je la pun. Nak beli yang mahal2, baru2 tak mampu....hehe...cari punya cari kabel kat kedai tak jugak jumpa, last2 dapat la card reader, jadi lah, asal boleh masuk.
Yang nak diceritakan hari ni, almari lauk berjaring ni lagi, harap2 semua pembaca tak bosan, tak habis2 dengan almari lauknye kan..hehe... Yang ni merupakan almari lauk ke 4 yang saya makeover dan almari lauk berjaring yang ke 2 saya makeover. Ternyata me'repair' almari2 buruk ni memang menyeronokkan, tapi bagi yang berminat lah...hehe.. Almari ni dah ada yang booking dan dah sold pun, tunggu masa lori kurier datang ambil petang ni je untuk di pos. Tanpa berlengah jom kita lihat gambar2 dibawah.


Yang ni adalah yang asal masa mula2 dapat dulu. Agak buruk juga, tapi kayunya berat, nak paku pun payah, berbeza dengan almari sebelum ni. Masih menggunakan jaring lagi.

Seeterusnya yang ni masa proses membuang syelek lama dan berus2 dengan berus dawai. habis semua tanggal2. dah tu saya pasangkan cermin berwarna pada pintu almari.

Dan yang ni, dah dibawak ke tempat panas untuk proses mensyelek. masa ni baru selesai sapu dengan kertas pasir halus. tunggu masa untuk disapu syelek.


Akhir sekali, dah siap pun. maaf kualiti gambar tak memuaskan, nampak gelap almari ni, yang sebenarnya kalau dilihat secara realiti, warna syeleknya lebih terang, dan nampak warna coklat kayu. yang dalam gambar ni nampak gelap pulak...belasah lah, asal depan2 ok...huhuhu. Pemegang pintu tu saya kekalkan dengan yang asal, cuma saya catkan semula dengan warna gold. Sebelum tu dah berkarat.



Sekian saya untuk kali ini, n3 khas untuk tatapan kak Wan Fauziah.

4 comments:

  1. as salam ezzainy...saya tgh cari la gobok ni...agak2 ada lagi tak...

    btw..minta izin letak gambar dan link ezzainy dalam blog saya ye...

    ReplyDelete
  2. Hi saya nak tahu berapa harga gerobok lauk ni.

    ReplyDelete
  3. still hv any stock ? n how much now like the above picture?

    ReplyDelete
  4. Assalam Cik Ezany. Sy berminat dgn gerobok yg telah di makeover ni. Cik Ezany masih aktif makeover gerobok lauk ke? berapa harga setelah di makeover ni? tq

    ReplyDelete