Wednesday, September 21, 2011

Berkunjung Ke Seri Menanti


Cuti Hari Malaysia yang lepas dapatlah sekali lagi saya merehatkan dan menenangkan fikiran ke rumah keluarga angkat di Seri Menanti, Negeri Sembilan. Ini merupakan kunjungan ke 3 saya ke sini, kunjungan yang sebelumnya, tidak berkesempatan untuk bergambar, padahal sebelum itu, seluruh pelosok di Seri Menanti telah saya redah. Sememangnya hati saya tertarik untuk ke sini dek kerana pemandangan dan keadaan geografinya yang berbukit bukau dan masih terpelihara khazanah alam. Sesuai untuk merehatkan minda.


Istana Lama Seri Menanti dari jauh...sebelum ni dah pernah masuk dalamnya, kali ni baru dapat ambil gambar dari luar. Cantikkan pemandangan di belakang, berbukit bukau.


Seri Menanti Resort....yang berminat bercuti ke sini, bolehlah bermalam disini.


Pintu gerbang, masuk ke Bandar Seri Menanti.


Masjid DiRaja Tuanku Munawir


Makam DiRaja Seri Menanti


Pemandangan dari bandar Seri Menanti..

Salah satu rumah lama Negeri Sembilan, bercirikan Minangkabau

Pintu gerbang, menuju jalan masuk ke bandar Seri Menanti


Dan yang mengujakan saya adalah katil kayu antik seperti dibawah ini. Boleh dikatakan disetiap rumah2 lama disini masih ada lagi katil yang serupa begini. dan hanya diletakkan di bawah rumah saja. Impian saya, semoga 1 hari nanti dapat juga saya milikinya...


Sekian saja untuk kali ini, jumpa lagi dilain n3...

No comments:

Post a Comment