Thursday, December 29, 2011

Teko Siku Bunga Kangkung

Agak lama juga tidak bersiaran, selain tengah sibuk dengan urusan belajar, peperiksaan akhir semester yang bakal menjelma minggu depan sempat juga saya merehatkan minda ke Port Dickson, tempat dimana saya kerap menghabiskan cuti sekolah dizaman kanak2 dan awal remaja dulu. Sewaktu itu, pak long saya berkhidmat sebagai Pegawai Daerah disana. Akhir sekali ke sana tahun 1999, lama kan...sayu rasa hati pun ada, kerana di situ tersimpan 1001 kenangan dalam hidup saya. Zaman kanak2 banyak habis disana.
Tanpa berlengah saya kongsikan 2 biji teko siku bunga kangkung yang ada dalam simpanan. Awal2 berblog saya pernah n3kan teko siku ni tapi sebiji je.

Bentuk adalah serupa tapi motif bunga kangkung pada teko adalah berbeza dari segi, saiz dan warna.

Bunga kangkungnya kecil sedikit, warna lebih pekat.

Dan yang ini bunga kangkungnya lebih besar, penuh pada permukaan badan teko. warnanya pun seakan bunga lukisan.

sekian untuk tatapan kali ini, jumpa lagi dilain n3.

No comments:

Post a Comment