Wednesday, November 10, 2010

Idamanku Sejak Dulu Lagi

Teko kotak white sakura ni memang menjadi idaman saya untuk milikinya sejak dari awal saya berblog lagi. Pertama kali saya tengok di blog salah seorang blogger tapi saya dah lupa dari blog mana. Sejak tu, semangat saya berkobar2 untuk dapatkan teko kotak jenis white sakura ni. Sampai la satu masa kak nyna dari blog anak manja abah beritahu pada saya yang rakannya ada nak jual teko ni. Apa lagi, bagai mengantok disorong bantal, tanpa pikir panjang saya rembat. dah lama beli, tapi baru2 selepas raya saya ambil dari kak nyna. Tak lama lepas tu saya dapat teko white sakura ni dari blog eis antique pulak, tapi tak da tutup. Tutupnya saya beli dari tasha. Entah kenapa, dalam banyak2 teko kotak, saya paling suke jenis white sakura ni, cantik pada mata saya.

2 biji teko kotak white sakura dalam koleksi saya, keduanya mempunyai corak yg belainan, warna oren pada teko pun lain, ada yg terang dan ada yang lebih 'slow' orennya.

Teko kotak hasil pertolongan kak nyna, saya gandingkan dengan cawan ML white sakura.

Teko dari eis antique, bersama cawan bujang yang juga dari eis antique....cawan bujang tersebut meupakan item pertama saya beli dengan eis antique.

Teko kotak dari eis antique....warna oren lebih terang.

Teko kotak hasil pertolongan kak nyna....warna lebih slow, memang cantik, masa mula2 dapat membuat saya tersenyum...hehehe

Nantikan n3 susulan saya mengenai white sakura, jumpa lagi....

2 comments:

  1. salam zany,
    santek santeknyer akak kenan la terguda akak negok hehehe

    ReplyDelete
  2. wsalam kak nannie....hehhe..mmg cntik, dr dulu lg sy bekenan teko kotak white sakura ni, dpt jgk akhirnya..

    ReplyDelete