Monday, April 16, 2012

Bali 30.3 - 2.4.2012 - Bahagian I


Lama tak mencoret kisah kehidupan kat blog ni kan...hehe..ape la sangat perjalanan seharian hidup saya, tak ada yang best pun. Isnin hingga Jumaat kerja, Sabtu Ahad hadir kuliah pulak...cuti sampai tak ada. Nasib baik ada hobi antik buat penghibur hati..hehe.
Saja nak abadikan percutian saya dengan kawan2 baik saya ke Bali, Indonesia pada 30 Mac - 2 April lalu. Dah nak basi pun gambar2 ni...hehe.
Kami merancang pun lebih kurang 2 bulan sebelum pergi. semua kawan yang arrange walaupun ada kawan yang tak dapat pergi. jadi ka kami berlima, dah lama berkawan, dekat 7 tahun, same2 belajar di Politeknik dulu. Keje, belajar je pun tak jadi jugak kan, sesekali nak jugak rehatkan minda, cari ketengan, Bali je lah yang termampu.

Sampai2 di Lapangan Terbang Ngurah Rai, Denpasar, pemandu dah tunggu seperti yang dijanjikan dan kami semua dibawa ke Pantai Kuta, sememangnya cantik, dan menarik perhatian saya pemandangannya...terpegun seketika menghayati keindahan ciptaan Allah s.w.t. Alangkah indahnye dunia...masa ni dah petang, dekat pukul 4, orang pun tak berapa ramai.


Dan seterusnya ami dibawa ke Pura Uluwatu yang mana menjadi tempat suci atau tempat ibadat bagi penganut agama Hindu di Bali. Pemandangan disini juga tak kurang cantiknya. Binaan beratus tahun yang lalu, seakan Tembok Besar Cina pula..hehe...dikelilingidengan Lautan Hindi yang sangat cantik, tapi dari atas agak terlalu curam, kena berhati-hati, jaga diri, ciri2 keselamatan agak kurang disini. Dan menjadi kewajipan memakai lilitan kain pada pinggang untuk memasuki Pura Uluwatu ni. Ikut je la...datang tempat orang kan..hehe






Tiba2 mata kami, terpandang Politeknik Negeri Bali ni....memandangkan kami semua bekas pelajar Politekni, singgah sebentar bergambar kenangan..hehee

Dan seterusnya dah puas jalan2 perot pun lapar, dari tadi tak makan2....kami pun dibawa ke Pantai di Jimbaran untuk menikmatai makan malam bersame sunset....sangat cantik. dan orang pun ramai....memang betul2 menengankan jiwa...hehe.. Makanan disini semu sedap, dan kami memilih makanan laut sahaja memandangkan agak risau dengan status ke"halal"an nye..



Selesai makan, balik ke hotel, di bandar Kuta, sambung pada bahagian kedua.

2 comments:

  1. salam ezany...wah seronok dapat p sana...sy bkn setakat bali.singapura pun belum lepas lagi..hu hu hu

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam faizal...mmg seronok, view cntik2...tu pun x habis melawat semua tempat...hehee..
      x pe, ada rezki pg lah berjalan..bes...

      Delete