Tuesday, April 17, 2012

Bali 30.3 - 2.4.2012 - Bahagian II

Sambung lagi cerita di Bali...hehe..tak habis2 jangan jemu dah la...hari ke 2 kami dibawa ke mana ke lupa nama tempat dimana semua aktiviti2 air/pantai berjalan disini. Tapi kami tak bawa baju basah, so cari2 la aktiviti yang tak kena dengan air. Kami pilih untuk ke Pulau Penyu.

Disini pantainya pun canti, membiru, dan ramai pengunjung dengan aktiviti masing2. Kami menaiki bot ke Pulau Penyu.




Sampi ke Pulau Penyu terus disambut para pekerja dan kami pun main dengan penyu...hahaha..mula2 takot tapi memandangkan penyu tu semua boleh dipegang kami pun peganglah.



Kat Pulau penyu ni bukan penyu je ada, malah macam2 binatang ada, ular sawa, burung hantu, helang, monyet, kelawar, biawak pun ada....dah letih tengok binatang, kite minum air kelapa muda dulu, walupun tak berape sedap....huhu

Habis ke Pulau Penyu kami dibawa pula ke Pura Tanah Lot, juga tembat ibadat penganut Hindu di Bali. Pemandangan disini juga sangat cantik, dengan senibina lama dan dikelilingi Lautan Hindi. Sebelum nak masuk Tanah Lot ni terserempak dengan ramai gadis2 cantik2 berkebaya, rupanya baru balik sembahyang, disini pakaian wajib sembahyang bagi perempuan baju kebaya, cantik2 kebayanya.











Habis ke Tanah Lot nak balik singgah kejap di Bandar Kuta, saja ambil angin petang, tengok aktiviti di Bandar Kuta, meriah...sempat merakamkan gambar di memorial Peledakan Bom di Bali pada tahun 2002.




Sudah puas jalan2 amik angin, balik hotel dulu, malam tu lepas maghrib, keluar lagi, jalan kaki je ke Bandar Kuta, seronok tengok aktiviti malam2 disini...happening, banyak pub, riuh...tapi kami tak masuk la...hehehe....tengok dari luar je.

Dah letih jalan2 kita urut kaki dulu.,...hahaha...kat sini banyak tempat mengurut, murah2 saja untuk sejam...mari cuba...

Sambung ke bahagian ke 3...jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment