Thursday, April 15, 2010

Make Over Zany - Part II

Welcome to make Over Zany Part II...
Hehehe...hari ni saya nak buat n3 mengenai almari antik yang dah dibaikpulih oleh saya sendiri...sekali sekala buat kerja macam ni memang best...puas hati sebab kerja tangan sendiri kan...Actually n3 ni khas untuk kak laily salah seorang silent reader di blog-blog kita ni....Almari ni dibeli dengan salah seorang peniaga di Memory Lane dengan harga yang berpatutan. Sampai-sampai je kat rumah terus saya basuh, kemudian dah kering saya gosokkan dengan kertas pasir dan seterusnya saya sapu dengan syelek. Hanya 2 hari saja saya siapkan almari ni. Sehari untuk kerja-kerja mencuci dan menggosok dengan kertas pasir dan sehari lagi untuk kerja-kerja menyapu syelek... Almari ni tak la besar sangat cuma tingginya lebih kurang 4' dan lebarnya 3'.
Ok jom sama-sama kita layan gambar....


Beginilah keadaanya almari ni setelah saya basuh dan saya gosokkan dengan kertas pasir. Terdapat sedikit kesan gigit tikus pada atas pintu almari belah kiri. tapi tak apalah, pada saya tetap cun dan nampak lebih antik...

Dan ini merupakan hasilnya setelah saya sapukan syelek dan di bawa masuk ke dalam rumah....Kosong dan tak da barang2 lagi..

Pandangan sudut tepi almari...bahagian tepi tidak bercermin...cuma berdinding papan sahaja.

Bahagian kaki almari...kakinya yang sungguh menawan...hihihi

Bahagian pintu almari yang mempunyai lekuk-lekuk.

Dan inilah hasil susunan saya...caca marba..hehe...malas nak susun...susun ala kadar saja..kalau rajin barulah susun semula..

Pandangan dari tepi...tingkap kat belakang almari tak da langsir, tengah basuh belum sempat pasang lagi....hehee

Ok sekian saja n3 saya kali ni. Selamat menjamu mata....byeeee






7 comments:

  1. salam zany..

    cantek almari ni.. comey je.. job well done!

    ReplyDelete
  2. salam ezany..Fuhyoo cayalah..baguslah usaha.Mana yg kita boleh buat sendiri kita buat.Jimatlah kos kan..Kita Org lelaki sikit sebanyak perlu ada kemahiran,jgn sampai nak sapu seleck pun tak tahu..malu tue dgn org pompuan.. Well done ezany.

    ReplyDelete
  3. salam zzny..
    wahhhhhhhh bestnya lemari cun lagik dari ML..alangkahhh seronoknya kalau akak dok belah2 sana...sukaaa sangat akak tgk lemari tu..berlekuk2..syabasss ye dikkkk...akak tumpang gumbiraaa..kalau akaklahh yang dapat..mesti tak sabar nak susun2 cam zany..hehe..akak pulak yg xcited.. ;)

    ReplyDelete
  4. to kak fitty

    wslm kak...heheh....trima kasih ye....benda buruk klu kita buat blk bg cantik,, mmg cun..heheh

    ReplyDelete
  5. to abg shariff64

    wslam..ye, betul tu bang...kita ni lelaki, sikit sebyk blh la buat keje tukang2 ni...ape yg blh sy buat, sy buat sendiri...jimat duit..hehee..trima kasih byk2 ye bang...

    ReplyDelete
  6. to kak yatt

    wslm kak...hehehe..tu la, rase bes sgt dpt almari ni...kat belah2 sini masih byk lg perabot2 antik ni kak...kat mcm2 tempat ada...klu la umah sy besar mcm istana dah lama sy beli mcm2 almari..klu akak tgk la org tu jual, mesti terbeliak biji mata tgk..hehehe...mgu lepas sy dah terlepas..ada 2 biji almari cun gler die jual RM300 je tp dah ada org beli...syg betul...

    betul kata akak tu, dah siap makeovr mmg x sabar nak susun..sama lah mcm sy..xsabar nak tgu kering syelek..hehe...
    apepun thanks a lot ye kak

    ReplyDelete
  7. salam zany,

    sapa yg jual lemari tu, yg kat ujung dekat gerbang tu ke, yg bawak lori besar tu ek...

    ReplyDelete