Wednesday, December 1, 2010

Merdeka N3

Merdeka n3? Tajuk n3 tak da kene mengena dengan Hari Kemerdekaan Malaysia ye, tapi kemerdekaan dalam diri saya sebab saya dah berjaya habiskan menjawab peperiksaan akhir semester...hehehe.....dan juga n3 menyambut bulan december...tapi belum betul2 merdeka lagi sebab result nye pun belum keluar...hihihi... So, sempena dah habis exam ni, saya sajikan satu lagi koleksi tureen saya...motif bunga ros, kalau diperhatikan macam handpainted tapi tak pastilah betul atau tidak...tureen macam ni ada juga dalam simpanan kak shas, iaitu pemberian ibu mertuanya yang juga sekampung dengan saya. Agaknya, kalau di Perak memang tureen nya sama je kot. Bagi yang tertinggal n3 kak shas, boleh klik disini ye.


Inilah rupe bentuk tureen ni....coraknya hanya sekuntum bunga ros besar tapi cukup cantik pada pandangan mata saya. Mula2 tengok dalam blog kak shas dulu memang saya berkenan sangat, tak sangka pulak saya dapat juga tureen yang sama macam kak shas ni...

Pandangan dari atas.

Motif bunga ros mekar atau mungkin bunga lain kot. juga terdapat seekor rama2 berterbangan.

Pandangan hadapan tureen apabila dibuka.


Pandangan dari belakang.


Sekian saja dari saya untuk kali ini. Jumpa lagi di lain n3.

4 comments:

  1. lovely.....indah ragam hiasa nya.....mmg sukar nak dapat corak yang sebegini......:)

    ReplyDelete
  2. salam zany..
    adussss dikkk..mula2 dah berazam takmo tambah tureen dah..tetiba tgk tureen zany ni terussss terpadam niat..hahahaha..cantekkk bangetttt dik..kalau ada lagi gini belikan utk akak..hehe.. ;-)

    ReplyDelete
  3. to abg taj
    ye...betul tu...mmg meriah, klu nak cri corak mcm ni mmg payah..ni pun kira nasib sy kot...hehe

    ReplyDelete
  4. to kak yatt
    wslm kak...
    hahahhaa...sama la dgn sy kak...mula2 berazam , x mau beli dah...nak smpn duit...las2 tureen cun keluar tergoda jgk...ok kak, klu ada lg nanti cm gini sy tolong belikan ye..

    ReplyDelete