Thursday, December 2, 2010

Pink & Yellow Roses Part III - Dari Melaka, Kedah ke Perak

Salam sejahtera semua...
Hari ni, n3 untuk kesinambungan koleksi Pink & Yellow Roses saya yang lepas2...kalau ada pembaca2 yang dah tengok kat account Facebook antik saya, apa kata kita cuci mata disini sekali lagi...Antara penambahan koleksi Pink & Yellow saya ialah cawan bentuk berpinggang, cawan shape A, mangkuk jeluk dan bekas kaki lilin. Jom kita layan gambar2 dibawah. Bagi yang terlepas n3 saya sebelum ni, bolehlah klik ke label Pink & Yeloow Roses.


Semua koleksi Pink & Yellow Roses yang ada.

6 set cawan jenis berpinggang, hasil buruan dari kak nita pastimes, jauh datangnya dari Melaka.

Bentuk cawan yang sungguh cantik.

Cawan bentuk A atau V...juga dari kak nita pastimes....setelah digeledah semula, rupe2nya ada 6 set...saya ingatkan 4 set saja tapi tak berkesempatan untuk bergambar disini. Bungkusan dari kak nita memang memuaskan dan terbaik, tapi 2 biji cawan pecah dalam perjalanan dek keganasan pihak kurier...kak nita dengan baik hatinya menggantikan semula 2 biji cawan ni...thanks kak.

cawan bentuk A atau V.

Dan yang ini mangkuk jeluk saiz 7".

Bekas kaki lilin titipan dari kak shanna, salah seorang peminat antik juga...bersusah payah kak shanna dari kedah menyinggah ke Gopeng untuk bagi bekas kaki lilin ni....thanks kak.


Sempat bergambar bersama kak shanna sebagai kenang-kenagan di Exit Gopeng....

Sekian saja untuk hari ini...jumpa lagi.

2 comments:

  1. Alahai!akak tutup mata..hehe.nak teko satu bley?hehe.akak ekceli kolek BK ngan bunga itam2 jer.tp,yg pinkyellow nie tejebak sbb dpt pinggan mkn peninggalan arwah maktok dr belah hubby.ishh...tutup mata balik..kihkihkih.

    ReplyDelete
  2. hehehe...jgn la kak..sy syg 3 biji teko tu...kang x tido mlm sy dibuatnye...xpe kak, slow2, nanti ada rezki akak, dpt la tu...beranak pinak la nti..hehehe

    ReplyDelete