Tuesday, January 11, 2011

Sebuah Persahabatan....

Seperti hujung minggu yang biasa, jika tiada halangan, aktiviti saya akan ke Loken atau Memory Lane. Ahad yang lepas di Loken bermakna bagi saya kerana saya dapat berjumpa dengan Kak Aida dari blog Al Kesah. Dalam pada tu, buat pertama kalinya saya dapat mengabadikan kenangan bergambar bersama Kak Julaina dari blog Selasih Biru. Padahal boleh dikatakan sebelum2 ni memang kami selalu berjumpa di Loken dan ditempat kerja Kak Ju tapi inilah baru pertama kali dapat bergambar...hehehe


Bergambar bersama Kak Ju dan puteri2 nya yang comei...Pic ihsan dari Kak Ju...pinjam gambor ye Kak Ju, awak idak bawak kamera...hehe


Dan Kak Ju menitipkan 3 set cawan seashell hijau....memang saya cari2 selama ni....berkenan sungguh set seashell hijau ni....harap2 dapat jumpa yang lain2 lepas ni....pic ni pun ihsan Kak Ju jugak, mintak halal ye.


Mulanya, memang saya dah plan dengan Kak Aida nak berjumpa di Loken Ahad yang lepas, sebab Kak Aida pun ada nak ambil barangnya dari saya. Ini merupakan kali kedua saya berjumpa Kak Aida, kali pertama, pada tahun lepas di Exit Simpang Pulai tapi tak sempat nak bergambar. Rasa bertuah dapat mengenali Kak Aida yang begitu sporting, peramah, dan baik hati, saya anggap Kak Aida pun dah macam mak saya. Suami Kak Aida pun peramah. Secara jujurnya saya berasa begitu bertuah dan selesa dapat mengenali Kak Aida. Kak Aida juga sanggup menolong saya membeli besi L-shape untuk membaiki almari saya yang roboh awal tahun yang lepas dan berkongsi tips untuk memasang L-shape tersebut.


Sempat bergambar bersama Kak Aida, Kak Ju dan puteri2 Kak Ju. Pic ni pun pinjam Kak Ju jugak...hehehe.


Dan ape yang membuatkan saya gembira dan terharu adalah titipan dari Kak Aida iaitu sebiji pinggan JB dan creamer cun dari Japan, juga biskut buat tangan dari Kak Aida. Balik2 rumah je, seronok rasa dapat hadiah dari Kak Aida, terus ibu saya disply kat ruang tamu....hehehe. Kepada Kak Aida, mintak maaf banyak2 saya tak da bawa buah tangan untuk akak, rushing sangat pagi tu, kebetulan opah saya nak ikut jugak...hehe..


Pinggan JB dari Kak Aida, sungguh cantik di mata saya.



Creamer roses Japan yang menawan juga hadiah dari Kak Aida....



Sekalung penghargaan jutaan terima kasih dari saya buat Kak Ju dan Kak Aida. Terlebih, terkurang, terkasar dan tersilap harap dimaafkan, semoga ikatan persahabatan kita akan kekal selamanya.

7 comments:

  1. Salam Ezany,
    Akak terharu jugak ni..Zany tolong belikan barang2 yang dipesan..hehehe..terima kasih yang tak terhingga jugak kepada Ezany ye.. glad jugak Zany suka pinggan dan creamer tu.. :)

    ReplyDelete
  2. wsalam kak aida..
    ape lah sangat bantuan sy kak....cume tlg belikan je...hehehe...harap2 kak suke la ye...
    pinggan dan creamr tu pun sy suke sgt2....asik belek2 je...hehe...yg biskut siput tu pun sedap, dah abis setengah...hehe..ada rezki kite jmp lg ye kak aida...

    ReplyDelete
  3. Salam Zany,

    Wah..jeless akak camni, yg pertama jeles tgk zany diapit oleh dua ratu pml, kak aida n ju, huwaa....rasa nak terbang je ke loken tu, yg kedua jeles nak gak hadiah dari kak aida tu...huhu(tak malunya). Btw tahniah zany dpt buah tgn yg cun melecun tu...klu akak mesti dah melompat2 suka. Sepanjang akak berurusan dgn kak aida, kak aida memang sgt baik orgnya..

    ReplyDelete
  4. ezan....kak aida nie mmg pakat biskut....kalau nak tau dia la pembuat biskut paling ngetop kat kl ni....cheft jugak...biskut kak aida begitu exclusive...menembusi tembok2 istana....should try more cookies kak aida...:)

    ReplyDelete
  5. wsalam kak mas...
    hehehhe...jgn jeles tau...nanti kene jual...hahaha....tu la kak mas, mmg x sangka2 dpt hadiah yg cun melecun tu dr kak aida..kak aida ni mmg baik hati orgnye, dgr tutur katanye pun dah tau kak aida ni mmg bai hati orgnye.. bila lg nak turun ipoh kak mas....blh sy diapit lg...hahaha

    ReplyDelete
  6. abg taj, patut la sedap benor biskut kak aida ni...rupenye pakar biskut...hehehe....mmg exclusive, padanlah dah smpi ke tembok istana..hehehe....sekali cube pasti nak lg...blh la tempah kat kak aida pasni..hehe

    ReplyDelete
  7. betul ezany....cuba la choc chip macademia wth cinamon, biskut kacang, biskut makmur, tart landak, kek marble...biskut mazola cinamon, biskut badam salju....byk lagi kuih2 kak aida yg hebat2...tu yg abg kata ni...favarote beberapa duli2 tuanku di malaysia ......tp kalau nak order baik awal2....ampun ya kak aida...kita promote skit...sapa lagi na tolong melayu...tp mmg sedap pun.....kuih dengan rasa cinta kasih sayang yer kak....:)

    ReplyDelete