Wednesday, February 10, 2010

MY PINK YELLOW ROSES

Assalamualikum dan salam sejahtera kepada semua...
Harini barulah dapat saya buat n3 pinggan mangkuk ni, kalau tak, dah rupe kedai apek ataupun fleamarket blog saya ni...hahahaa...
Walaupun harini busy dengan kerja, tapi saya gagahkan jugak buat n3 pink yellow roses yang hanya ada sedikit saja dalam simpanan saya dan merupakan antara koleksi terawal saya.
Dulu masa mula2 beli teko bulat pink yellow ni saya memang cukup tak bekenan dan nyaris nak bagi kat orang je, lepas saya tengok kawan2 buat n3 pink yellow ni terus saya terpikat dan kumpul sedikit demi sedikit. Hajat di hati nak cari cawan2 nya tapi tak jumpa2 jugak...menyesal pulak tak beli kat mak cik zaiton hujung tahun lepas..hehehe... Koleksi pink yellow ni saya cuma ada sebiji pinggan bujur, 2 biji pinggan mungkum saiz sederhana, sebiji teko bulat, sebiji teko bulat berlekuk, sebiji mangkuk bubur, 2 biji cawan bujang kopitiam, sebiji cawan bujang bulat dan sebiji cawan maharani dan cawan2 nye semua tak berpiring. Ok lah, modal dan mood nak mengarang dah tak da, so ape kata kite layan gambar di bawah ramai2...hahahaa
Teko yang padan dengan 2 biji cawan bujang tu...cube perhatikan, sama kan??


Teko berlekuk di bawah...masih berkilat..tengok real memang cun..


Teko shape bulat...antara yang terawal saya dapat di Ground floor level pasar besar ipoh...time tu harga teko ni RM3.00 je...jangan terkejut.

Padan tak teko dan cawan bulat ni? hehehhh


2 biji cawan bujang kpitiam yang saya ada...


Sebiji cawan bulat yang saya ada...


Cawan maharani yang tak berpiring..ada satu ni je..dah lama dapat..lebih kurang 7 tahun lepas..tapi memang ada sebiji ni je...


Sebiji mangkuk bubur pink yellow roses...tengok real memang cantik...


Pinggan bujur saiz 14 inci ...


Dan 2 biji pinggan mungkum kecil saiz 6 inci...baru je dapat semalam..hehee...

Oklah sampai sini je..jumpa lagi di n3 akan datang........

No comments:

Post a Comment