Friday, February 12, 2010

SI BATIK HIJAU


Salam sejahtera...harini terlebih rajin nak buat n3 pulak...haha...maklumlah, nak cuti lama kan...kang tak da masa nak buat n3, so dengan masa yang ada ni buat la banyak mana pun n3 yang termampu...
Ok kali ni saya nak kongsi dengan koleksi batik hijau yang saya ada..tak banyak pun, cuma ada pinggan leper sebiji dan tureen je...tapi warna tureen dan pinggan ni berbeza skit...
Ok jom kita sama2 layan gambar...

Rupabentuk tureen batik ni...cantik kan..bersaiz besar dan montok je...kak yat dari Yatt Precious pun ada tureen macam ni tapi warna hijaunya lebih pekat...


Corak batik hijau....nampak simple tapi amat bermakna pada diri saya...


Rupa Tureen apabila di buka penutupnya...


Pandangan depan...


Pandangan atas...


Close up, corak batik hijau pada tureen...


Pinggan batik hijau yang merupakan warisan keluarga saya..tinggal sebiji ni saja...batiknya agak berlainan dari tureen dan kalau perhatikan corak batik pada pinggan ni sama macam corak batik pada cawan kopitiam dulu-dulu tu...nantilah saya buat n3...


Ok selamat menjamu mata....bye

No comments:

Post a Comment