Thursday, February 4, 2010

TUREEN JALUR TIGA

Salam sejahtera....hari ini saya nak berkongsi tureen jalur 3 ni ataupun kak yatt panggil 3 stripes tureen..sama macam kak yatt punya cume bentuk yang saya punya ni bujur dan comel sedikit..heheee
Warna-warna jalur yang ada pada badan tureen ni warna biru, merah cili dan hijau. Saya pasti tureen ni tak menarik perhatian ramai tapi apepun saya tetap suka dan ni pun merupakan warisan keluarga saya...baru je dapat minggu lepas setelah meredah 'rumah keliwon' tu.hahaha.
Saya jumpa tureen ni di dalam gobok lauk rumah tu tapi masa tu punyelah berdaki tureen ni..dah tak nampak coraknye...balik rumah ibu saya rendam dengan clorox dan hasilnya memang saya tak sangka nampak berkilat dan melecun..walaupun pun hanay corak jalur2 saja..
Ok jom sama2 kite layan gambar..


Pandangan sisi tureen jalur 3 ini...


Pandangan atas tureen...


Pandangan tureen bila di buka tutupnya...



Tureen yang simple tapi tetap menarik....

Ok selamat menjamu mata....bye2

No comments:

Post a Comment