Friday, June 25, 2010

Melawat Melaka Bandaraya Bersejarah - Siri Akhir - Kereta Lembu - Taman Buaya

Salam sejahtera semua....hari ni n3 terakhir lawatan saya ke Melaka...mesti dah ramai yang bosan asik-asik baca kisah saya ke Melaka je kan...heheheh....
Hari terakhir saya di Melaka saya dan keluarga mengambil peluang untuk menaiki kereta lembu yang sudah semestinya terkenal di Melaka. Selepas puas menaiki kereta lembu saya sekeluarga melawat Taman Buaya pula tapi hanya sempat snap gambar signboard je pastu batry kamera dah kong...hahahaha...selesai je jalan-jalan di Taman Buaya, kami meneruskan perjalanan untuk balik ke Ipoh...ok sebelum kita layan gambar2 kat bawah jom layan dulu lagu Kereta Lembu nyanyian Helen Velu...heheheee


Kereta lembu
Dari Melaka
Di tarik pula oleh
Lembu perkasa

Hah... kereta lembu
Rodanya dua
Jalannya tak laju
Sejam sebatu

Mari oh mari
Kita naik beramai-ramai
Pergi bertemasya
Mandi safar di pantai

Hah... itulah dia
Pusaka datuk ku
Pasti kan ku jaga
Setiap waktu








2 comments:

  1. salam zany..bestnya naik kereta lembu tuh..kat mlaka hilir kan?akak g sana thn 1992 ....then x g lagih...

    ReplyDelete
  2. bkn kat melaka hilir..tempat baru...dekat je ngn taman buaya..hehehe

    ReplyDelete