Thursday, August 26, 2010

Teko Bujang Bunga Rare

Terlanjur saya membuat perbandingan antara teko mini bulat 5 roses dengan saiz teko aladin tempohari, hari ni saya sajikan dengan lebih lanjut teko aladin tersebut. Sebelum ini saya tak perasan yang kak yatt dan kak welly pernah buat n3 mengenai jenis bunga yang sama sehinggalah kak yatt sendiri beritahu pada saya. Bila saya lihat memang betullah, teko kotak kak yatt dan kak welly serta tureen kak welly sama macam bunga pada teko aladin saya ni. Cuma bunga pada teko kotak kak yatt telah 'disimplied' kan. Kalau nak tengok n3 kak yatt bolek klik disini dan n3 kak welly boleh klik disini.
Bentuk teko ni sekali pandang sama macam bentuk teko aladin tetapi jika perhatikan bentuknya berlainan sedikit dari bentuk teko aladin yang biasa. ok jom sama2 kita lihat gambar di bawah...


Pandangan hadapan teko tersebut. Bunganya amat padat dan menyerlah...bentuknya sama seperti teko aladin tetapi berbeza sedikit dengan bentuk teko aladin yang biasa kita lihat. Dari segi tangkainya pun berbeza.

Bunga pada teko yang amat cantik dan menyerlah. Motif bunga apa, saya tak pasti tetapi kak yatt memanggil ianya bunga 'rare', memandangkan susah nak jumpa pinggan mangkuk motif bunga sebegini.

Pandangan belakang teko...motif bunganya yang telah diringkaskan...


Dan yang ini pula teko kotak dan tureen kak welly yang bunganya sama macam teko saya diatas. Alangkah seronoknya jika dapat teko kotak dan tureen sebegini rupa. Bolek klik pada gambar di bawah untuk lihat lebih lanjut di blog kak welly. Mintak halal gambar ye kak welly.....

Dan ini pulak teko kotak kak yatt yang juga mempunyai motif bunga yang sama tetapi di'simplied'kan. Cantikkan. Untuk lebih lanjut boleh klik pada gambar di bawah. Mintak halal juga gambar ye kak yatt...


Sampai disini saja, jumpa lagi di n3 akan datang.....

No comments:

Post a Comment