Thursday, June 17, 2010

Mini Set White Sakura


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.
Rasanya lama juga saya tak buat n3 mengenai koleksi peribadi saya. Mana taknye, sebok pulak buat jualan amal ditambah pulak lagi dengan waktu lapang saya yang terhad kebelakangan ni.
Hari ni saya cuma nak kongsikan set mini white sakura ni yang dah lama saya dapat tetapi terpaksa diperap kat celah kotak...hehehee....set ni kecik je, iaitu kebanyakan masyarakat cina menggunakan set yang kecil sebegini untuk meminum teh herba mereka. Saya mempunyai 2 set yang berlainan bentuk yang saya dapat dari Auntie Azzah8 dan Memory Lane a.k.a loken...hehehe...manakala sebiji teko kecik pula saya barter dgn Kak Chah. Ok jom kita tengok gambar di bawah.

Set Pertama
Set yang pertama ni saya dapat daripada Auntie Azzah8 dari blog Nostalgia Zaman Berzaman. Dengan bantuan auntie azzah, saya dapat milikinya. Set ni terdiri daripada sebiji teko, sebiji talam/dulang dan 4 biji cawan tetapi dek keganasan kucing-kucing saya kat rumah, sebiji cawan dah pun musnah jatuh ke lantai...hehehhee...ok kat bawah ni merupakan gambar-gambar set tersebut.





Set Kedua
Set yang kedua ni paling saya suke sebab bentuknye yang agak cun. Baru je bulan lepas saya dapat di ML. Itu pun peniaga kat ML tu simpankan untuk saya sebab die tau saya memang suke ape-ape saja yang berkaitan dengan corak white sakura ni. Set ni juga terdiri daripada sebiji teko, sebiji talam dan 4 biji cawan. Warna kuning emasnya jugak agak pekat sikit berbanding set pertama kat atas tu. Ok jom tengok gambar2 set kedua ni di bawah.





Dan yang terakhir, teko cinonet yang bentuknye cun sangat ni...saya dapat daripada kak chah teratak antik yang sudi berbarter dengan saya. Thanks ye kak.


Ok sampai disini saja, malam ni saya akan bertolak ke Melaka sempena cuti-cuti Malaysia....harap2 dapat lah menghunting...hehehhe.....ok selamat menjamu mata.....jumpa lagi di lain n3.....

6 comments:

  1. salam ezany... memang ngacam sakura tue..shariff ada gak kumpul tapi tak secantik yg ini. Congrate.

    ReplyDelete
  2. Salam Ezany...
    Sakura putih ni memang antara yang Rina paling2 suka coz nak menambah peninggalan warisan keluarga..
    Set no 2 tu memang mengancam .. psst kalau jumpa extra set Rina nak.......!!

    ReplyDelete
  3. salam zany..
    lawaaa set2 yang dapat tu..nampak klasik kan..yg comeyy2 gitu akak belum ada..nampak menarik pulak set yang sekali dengan dulangnya...hmmmm..haruskan daku menambah lagi..ekekeke.. ;)

    ReplyDelete
  4. to abg shariff
    wslm abg shariff...trima kasih byk2 ye..xape, bykkan hunting, nti jumpa la yg terhajat di hati...hehheehe

    ReplyDelete
  5. to casarina
    wslm kak rina...mmg cantik kan set white sakura ni..sy mmg bekenan sgt2....klu ada lg yg sy xda, mmg sy rembat...hehehe.....insyaallah klu ada extra yg no 2 tu sy calling2 akak ye..sy pun bekenan yg set no 2 tu.hehehe

    ReplyDelete
  6. to kak yatt
    wslm kak...set2 yg comel lote ni mmg cntik..cute je, tmbah lg klu bentuk die mcm2...
    hehehe..xpe kak, klu dah jmp tu jgn pikir2 lgrembat je..nti terngiang2 bawak ke tido pulak..hehehhee

    ReplyDelete