Tuesday, October 25, 2011

Meru Antik Untuk Dijual

AMungkin ada yang tertanya, meru apa la yang nak dijual ni.@ 8@ Klang tu ye, ataupun Taman Meru kat Ipoh tu...hahaha...tapi meru adalah sebuah perabot...hehe.. Saya pasti, ramai mengetahui apa itu meru. Meru ni kalau di Perak dulu2 adalah sebagai tempat letak pinggan mangkuk di dapur yang digunakan orang dulu2. Di rumah lama moyang saya dulu pun menggunakan meru dan masih ada sehingga sekarang. Tak tau la negeri lain pun mungkin memakainya juga. Tapi apa yang pasti, kebanyakan rumah2 lama disini masih ada menyimpan meru ni di dapur2 mereka. Meru ni juga bentuknya mengikut taraf sosial seseorang juga, lagi banyak duit orang seseorang tu, lagi cantik dan berkualitilah merunya. Meru yang dibawah ni saya dapat bulan lepas dan baru ada masa untuk dibaikpulih, nasib baik ada yang baik hati tolong buangkan syelek lama...hehe. Meru ni 3 tingkat, 2 tingkat di atas terbuka dan setingkat dibawah berpintu dan boleh letak banyak koleksi pinggan mangkuk dan sebagainya. Untuk lebih lanjut dan harga, boleh lihat gambar2 dibawah.


Yang ini keadaan sebelum dibaikpulih. keadaannya elok juga cuma syelek lama tak berapa nak cantik dah.



Setelah dibuang syelek lama oleh runner yang baik hati, macam ni la rupenye...togel dengan rupa kayu2 nya...hehe


Dan ini hasil bila dah siap...bolehlah...100% menggunakan tangan. warna syelek pun saya sapukan seakan2 warna yang asal.


Bahagian berpintu di bawah sekali yang cukup besar, boleh simpan banyak barang.

Dan ini contoh untuk susun pinggan mangkuk diatasnya ye. Main susun2 je, saje2 bagi idea...hehe..tapi harga tak termasuk barang2 ye...tu semua koleksi kesayangan. haha.


Dan meru ni saya jual dengan harga,
RM termasuk kos penghantaran ke semenanjung Malaysia saja.

SOLD


Bagi yang berminat boleh hubungi/sms saya 0175606196
Booking 3 hari.

Sekian saja untuk kali ini.

1 comment: