Thursday, December 24, 2009

Koleksi Labu Kaca

Salam sejahtera semua...
Kali ni saya nak buat n3 lain dari yang lain iaitu labu kaca. Yang kite semua tau labu sayong je kan yang popular di negeri perak khususnya dan di kuala kangsar amnye..hehee
Labu kaca ni juga merupakan tempat untuk mengisi air.
Orang dulu2 jadikan bekas labu kaca ni sebagai tempat untuk mengisi air masak kerana senang untuk diambil sebab penutupnye menyerupai sebiji gelas dan dijadikan sebagai tempat untuk minum. Di bawah ni merupakan antara koleksi labu kaca yang yang kesemuanya melebihi 40 tahun. 2 buah labu kaca tu merupakan warisan keluarga sebelah ayah dan yang lain2 tu hunting di ML dan kedai apek..hehee..


4 biji koleksi labu kaca saya. Saya juga berusaha untuk menambah lebih banyak lagi koleksi labu kaca ni. Kalau ada sesape yang nampak untuk dijual or kat mana2 ke bagitau saya ye.. Ok nanti saya akan buat n3 satu persatu keempat empat biji labu kaca ni. tunggu ye...

2 comments:

  1. salam ezany..
    akak pun kalau ke apekss selalu dok usha gelas labu camnie..tapi belum penah berjumpe..kalau ada terjumpa mana2 roger2 akak yea..berkenan kaler jingga & ijau tu..niceeeee.. ;)

    ReplyDelete
  2. to kak yatt..
    yeke, akak pun minat ek..hehehe mmg nice kan labu kaca ni..ok nti sy try carik2 kot2 ada lg sy beli tuk akak ye..kat ML rasenye ada lg..

    ReplyDelete