Wednesday, December 16, 2009

Warisan Oren Berkilau

N3 kali ni merupakan kesinambungan n3 oren berkilau saya cume yang ni merupakan koleksi berharga pada saya kerana ianya merupakan koleksi turun temurun keluarga saya dan telah 4 generasi menyimpannye....jom layan...


Teko ni merupakan teko peninggalan moyang saya. Walaupun tak nampak cantik dan menarik perhatian tapi ia nampak sungguh klasik. Menurut nenek, teko ni di beli moyang sekitar tahun 1920an. Kira2 usianya melebihi 80tahun.


Corak kapal dan bunga2 pada bahagian teko...memang klasik sungguh.


Dan yang ni pula juga merupakan mangkuk sambal peninggalan moyang. sebelah kiri tu penuh dgn motif flora dan sebelah kanan tak tau corak ape...hehehe..tapi macam ada unsur2 pengaruh corak cina.

Ok itu saja n3 mengenai oren berkilau saya ni..Selamat menjamu mata.

No comments:

Post a Comment