Tuesday, December 29, 2009

Single Roses Tureen

Salam sejahtera semua...
Harini saya nak buat n3 mengenai salah satu koleksi tureen saya...saje bagi nama single roses sebab bunga ni saya tak penah nampak lagi kat mana2 blog. So bantai lah single roses memandangkan rosnya ada sekuntum jek. Seperti biasa tureen ni merupakan harta karun my late grandma..hehee..dah lama saya amik kat dalam rumah pusaka tu. Tureen ni kecik je dan seperti yang semua tahu orang perak menggunakan tureen ni sebagai bekas nasi tambah.. Saiz tureen ni lebih kurang 7 inci je. Masa saya jumpa kat dalam rumah nenek tu, di dalam bekas ni penuh dengan surat2 ape ntah dan resit2..ayah saya cakap, atok saya buat tempat letak kertas resit, bil air,api dan sebagainye..Ok lah sebelum saya merapu, jom tengok gambar tureeen ni.


6 comments:

  1. hai ezanny
    bertuahnya cucu nenek ye..x payah susah2 hunting stor nenek je.cantik ros tu.

    ReplyDelete
  2. salam ezany...
    tureen yang kupandang tak jemu..bila kan kudapat yang serupa..hmmmmm..teramat ler cantik..simpan bebaik ye ezany..

    ReplyDelete
  3. to kak khadijah mohamed
    hehee..time kasih byk2 ye kak atas pujian..hehee..ada jumpe tureen gtau sy k.

    ReplyDelete
  4. to kak aton
    hehehe...cantik kan..sy pun suke..tu la bertuahnye cucu yg sorg ni, cucu yg lain pandang pun x harta karun my late nenek ni..hehe thnks ye akak

    ReplyDelete
  5. to kak yatt
    hehee....thnks ye akak...akak lah org pertama yg tgk tureen ni...dlm pic yg sy share ngn akak ms xda blog dulu..hehee....buat masa ni sy x penah nmpk lg tureen ni ada dijual, klu nmpk nti akak org pertama sy gtau coz akak org first minat sgt ka tureen mcm ni..

    ReplyDelete