Thursday, December 31, 2009

Two Roses - Yang Dinanti, Tiba.....


Salam sejahtera semua dan semoga berbahagia di penghujung 2009.
N3 kali ni adalah mengenai kesinambungan n3 saya yang lepas iaitu n3 'two roses' dan 'bulan dah jatuh ke riba'.
Seperti yang telah saya janjikan yang saya akan buat n3 mengenai cawan two roses yang saya dapat dengan tak disangka2. Harini termakbulkah hajat saya untuk buat n3 mengenainya setelah habis disamak dan dicuci.
Bercerita mengenai cawan 2 roses ni saya dapat 4 biji saja tetapi berlainan cop di bahagian punggungnye tetapi masih 'made in japan' cuma cop saja berlainan. Kalau diperhatikan juga corak pada bunga cawan ni juga berbeza tetapi tak jauh beza sangat iaitu dari segi warnanye..dimana 2 biji cawan bunganya terang dan 2 biji lagi slow sikit warnanye. Saya dapat cawan ni tanpa piring tapi alhamdulillah berkat dari saya kumpul 4 biji piring yang dijumpai di kedai yang sama akhirnya dapat saya pasangkan untuk cawan2 ni tetapi 3 biji piring tapaknye agak kecil. Saya amat suke set ni dan berniat untuk menambah lagi koleksi set ni dan kalau boleh nak cari teko die pulak. Ok jom layan gambar die.


Inilah dia set cawan yang saya dapat. Kalau jumpa lg 2 biji dan cukup cun.




2 set cawan yang berlainan cop..ada sedikit perbezaan dari segi bentuk cawan dan warna bunga.


Piring kuih bersaiz 5", bunga pada piring lain dari yang lain tetapi masih corak two roses.


Keluarga bahagia koleksi two roses saya.

No comments:

Post a Comment