Monday, October 31, 2011

Almari Buruk





Selamat petang kepada semua pembaca. Cuma nak berkongsi almari buruk yang saya dapat awal bulan hari tu. Masa dapat tu memang buruk sangat rasanya, tak berselera kalau orang tengok tapi kalau peminat antik, angkut jugak kan. huhuhu. Almari ni cuma rupa dan keadaannya saja nampak buruk tapi kayunya sangat cantik dan teguh. tiada sebarang cacat cela mahupun kerosakan pada kayu. Buktinya masa saya buang, kikis syelek2 lama, memang nampak cantik sangat almari ni, kayunya cantik, halus. Kalau tengok pada bentuk dan kakinya, almari ni dalam tahun 1950an mungkin. Buruk2 pun, saya dapat dari runner bukanlah pada harga yang murah ye, agak tinggi juga, rupa saja buruk. Masa dapat pun penuh segala benda alah dalam almari ni. Agaknya tuan asal buat letak pakaian kot sebab keliling almari ditutup dengan kain dan cermin juga ada yang pecah.

Almari ni sedang dibaikpulih dan tunggu masa untuk disyelek saja. Cuaca asik mendung, hujan, susah nak buat kerja2 mensyelek. Nanti bila dah siap sepenuhnya saya akan n3 lagi pada n3 akan datang ye. Sebelum berundur, almari ni dah ada orang booking dan bakal berlepas ke Shah Alam bila dah siap sepenuhnya nanti.

Sekian saja untuk tatapan kali ini, jumpa lagi dilain n3.

5 comments:

  1. ezany
    comei nye si buruk ni.. tapi bila makeup mesti lagi qute mute kan... hu..hu...hu akak ingat blum ada empunya tapi last wording ada plak yang dah rembat ... ezany nanti kalu ada yg lebih kurang mcm ni punye inporm akak yea,,,, email je norsaham@gmail.com

    ReplyDelete
  2. hehehe....tu pasal last wordding tu sy bgtau ada org punye, sbb takot nanti org lain tertanye tanye kesian..nanti dah makeup sy n3 ye...blh kak, klu ada lg lbh kurang mcm ni sy inform akak ye..trima kasih sudi melawat.

    ReplyDelete
  3. Ezanny please akak nak macam ni, kalau ada yag lebar sikit pun nak.. pleasee !

    ReplyDelete
  4. wsalam kak hazey..sy akan tlg cri lg ye..

    ReplyDelete
  5. zany..

    rupanya lemari lama ni kan ramai peminat nya erk...akak pun cam dah terminat nih...aduhaii

    ReplyDelete